Johan åkte till Göteborg för att gå på trettioårsfest och jag drack resorb i värmen. Apropå vätskersättning: Min släkting som är läkare skrev detta i vår släktchatt (min kusin bor i Paris och kämpar i värmeböljan):Glöm inte äta salt också, inte bara dricka vatten, många insjuknar av kraftig saltbrist pga svettning och överkompensation med bara vattenintag. Tyckte det var en bra påminnelse! Gick ner till centrum med vagnen och handlade lunchmat och mörk choklad. S sov i selen och vaknade inte trots att jag slamrade med mixerstavar och vispar. Bakade ett bananbröd (går efter Sofia Woods recept men minskar sockret lite och tillsätter choklad). Fruktansvärt gott. Lyssnade på Yesteryear som ljudbok (mycket mycket underhållande om en tradwife-influencer i stil med Ballerina farm-Hannah som plötsligt vaknar upp på artonhundratalet där hon tvingas vara tradwife på riktigt). Till lunch åt jag caprese med prociutto och machesallad. Gott. Bra stil på min älskade lilla sommarbaby när vi gick ner till Cul de sac. Emma och Dahir spelade musik och det fläktade skönt under parasollen. Träffade till exempel Johanna, Klara Tuva, My och Måns! Sunna sov i selen i två timmar. Så skönt för mig. Och för henne antar jag! Så vaaaarmt. Försökte söva henne på nytt när jag kom hem, så jag åt min middag stående vid köksbänken. En bit lasagne från frysen. Johan lagade lasagnen för någon månad sedan, om ni minns, för just sådana här stunder. Varje kväll vid niotiden lyser kvällssolen in och gör köket brandgult. Så även denna kväll. Där ute satt folk på barer. Där ute tog folk kvällsdopp. Själv satt jag på en pilatesboll och vaggade mitt barn till ett hårtorksliknande white noice-ljud.Jag var ganska ledsen. Vad handlar den här bloggen om. Bebisgrejer. Vill mina kompisar ens umgås med mig. Kände mig tråkig och innehållslös. Micka av mig