Första sommarledigheten med Sunna. Vi kommer framförallt glida runt mellan mitt landställe och Johans. Är enade om att vi inte ska ha höga förväntningar på hur den här semestern ska bli, utan vi känner in vårt barn och anpassar oss därefter. Om jag får läsa bok ibland, hoppa in i bilen och åka på loppis någon gång då och då och så småningom bada. Om jag får äta god mat. Dricka något glas vin ibland. Spontant möta upp en kompis. Då är jag nöjd.Minns att Nea och Hanna, som gör podden Surret, pratade om vikten vid att yppa sina förväntningar för sin partner när man har semester med småbarn. Att man gör det varje dag. Typ: idag skulle jag vilja läsa en timme ostört. Idag skulle jag vilja träna. Ni fattar. Det ska jag försöka implementera hos oss. Våra somrar brukar kretsa runt våra vänner. Gud vad jag kommer sakna dem. Sakna att tillbringa tio dagar i Italien eller Frankrike och ha vuxenkollo. Jag missar två trettioårsfester de kommande månaderna. Men det kommer fler somrar! Våra sommarplaner lyder: HälsinglandPå måndag hämtar vi upp en bil och sedan åker jag och Johan till Hälsingland. Han säger att det alltid är växlande molnighet där, och det stämmer kanske, men just den här sommaren passar det bra. Vi kommer vara där några dagar på egen hand, sedan får vi sällskap av min familj. StockholmDärefter åker vi tillbaka till stan i några dagar. Landar, packar om. Jag ska signera Stortaxi på ett stort lager i Rosersberg. SkåneJohans familj har ett landställe på Bjärehalvön och dit åker vi i juli. Vi kommer vara där i drygt två veckor. Vistelsen avslutas med att vi ska på bröllop på Österlen! GotlandSedan tutar vi vidare genom södra Sverige mot Oskarshamn. Där tar vi Gotlandsfärjan och åker och träffar min familj igen. Mamma har fyllt 65 och har därför bjudit över oss alla till ett fint vandrarhem på Gotland. En vecka ska vi vara där. BoksläppMin bok kommer ut i butik den 30 juli. Jag ska ha releasefest i augusti och förhoppningsvis göra en del press. Vi får se. Man vet ju aldrig.Kommentarsfältet är öppet för tips inför semestern med en mycket liten bebis. Bilresor, strandhäng, ni sitter säkert på ett och annat gott råd ❤️