Tjo alla katter. Vilken varm helg vi har haft i Stockholm. Tur att det finns kalla duschar, fläktar, skugga och korsdrag. Vår snälla granne kom över med jordgubbar när vi var ute i trädgården och S hade en ilsken timme. Åt gubbarna till frukost. Så gott. I fredags var det som bekant midsommarafton. Vi hoppade in i en taxi med halva vårt bohag och åkte till Lidingö för att fira hos Alice och Rickard i miniformat. Alice hade bf dagen innan midsommar så hon var så att säga ready to pop any second. S sov genom hela firandet så att vi kunde snicksnacka och äta mat i lugn och ro. Proffs. Jag hade med mig en inkokt lax som jag lagade efter Tinas recept. Asgod. Alice och hennes dotter hade bakat en otrolig Britta-tårta. Fan vad gott det är med dulce de leche. På kvällen, när vi åter var tillbaka i Gröndal, promenerade vi ner till bryggan. Drack varsin kall folköl och käkade cheeze crunchers. Fick ett mycket trevligt bud från Lidl förresten. Tack och bock! Lördagen och söndagen utspelade sig i långsamt tempo. Johan gick ut med vagnen så att jag kunde dricka kaffe i trädgården på lördagen och sova en timme extra på söndagen (lillan hade återigen varit vaken en lång stund på natten). Till Alice och Aksel skrev jag: Det känns lite som om vi lever i en värld utanpå världen. Försöker hitta ett sätt att njuta av stillheten. Det går ibland, ibland inte. *Blickar drömskt mot de som går ner till badplatsen*Jag klagar fortfarande inte! Jag bara konstaterar!